Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Det kan være svært at være studerende og træne, da det hurtigt koster over 200 kr. Om måneden at være medlem af et fitnesscenter eller gå til en sport, og det kan være meget med et budget på SU.
Men der findes heldigvis en række forskellige måder du kan holde dig i form på uden det behøver at koste alt for meget.  

Løb en tur 

En af de nemmeste og billigste måder at komme i form på, er ved at løbe. Hvis du ikke løber i forvejen, så overvej at find en fin tilpas lang rute, mellem 3 og 5 km i starten, og løb den 2-3 gange om ugen. Husk at hold minimum en dags pause mellem dine løb, så kroppen kan nå at restituere. 
Den eneste udgift der er ved at løbe er nogle ordentlige løbesko. Her kan det anbefales at få taget en løbetest i en sportsforretning, så du får de helt rigtige sko, så du undgår skader. Det er nemlig ikke altid sko til over 1000 kr der er de bedste for dig.  

Køb en boksepude 

En anden god og sjov form for motion er ved at bokse på en boksepude. Her kan du komme af med aggressioner hvis det nu har været en dårlig dag på studiet. Du kan også overveje at kombinere din boksning med f.eks. at lave armbøjninger og mavebøjninger efter 10-20 slag på puden, så du får noget afveksling fra kun at bokse. Når du bokser får du trænet mave og arme.
Det koster omkring 500 kr. For et bokse startsæt, hvor du får boksepude, krog og boksehandsker, og så er du ellers i gang.   

Gratis apps til træning 

Der findes en masse gratis apps med daglige rutiner, hvor du skal lave en række forskellige øvelser om dagen, for at træne de forskellige muskelgrupper. Alle sammen nogle du kan lave hjemme i stuen, med kun en træningsmåtte.  

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here