Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Som studerende sidder du sikker meget ned ved enten dit skrivebord eller spisebord, og skriver, læser, og hvad man nu ellers laver af forberedelser til studiet. Gør man det op i timer, vil man slet ikke høre hvor længe man bruger på at sidde ned. Du kan sikkert ligge genkendelse til at du ind i mellem kan mærke når du har siddet ned for længe, og bliver nød til at forlade dit arbejde for en stund. Det er både et irritationsmoment, men også tabt tid, som kan forsinke dit arbejde op i mod deadline.

Det kan have konsekvenser at sidde ned for længe.

Flere studier har over tid vist, har det ikke er godt for vores ryg og lænd, at være inaktive i længere tid – og vil forsage skader løbende, hvis den ikke bliver brugt. Det er også set ofte at folk sidder med den forkerte holdning, hvilket også er en stort grund til rygskader.

En af de bedste måder, hvor på du kan mindske din risiko for ryg og lænd skader, ved længere tids stille siddende arbejde, er at stille sig op og arbejde, ca. hver time. På den måde gør du din ryg og lænd aktiv, og den vil ikke forvolde så stor skade, som hvis den var inaktiv.

Vil du gerne mindske risikoen for ryg og lænd smerter?

Rådet er derfor til dig, at hvis du har mange studie opgaver, som kræver meget tid, så sørg for at få rettet dig ud indimellem, når du er i gang med dine opgaver. Den bedste løsning for dig, hvis du har mange opgaver på skemaet, er at du tilegner dig et hæve sænkebord, som står på dit værelse eller kontor. Et hæve sænkebord gør det muligt for dig at kunne stille dig i en oprejst position, når du mener at du trænger til det – og du vil mindske din risiko for at få smerter i din ryg og lænd. Lyder et hæve sænkebord som noget for dig, så kan du finde et lige her.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here